jahad_header (5)

بازار اوراسیا در دستان صنایع فرآوری خرمای خوزستان

 

بازار اوراسیا در دستان صنایع فرآوری خرمای خوزستان

محسن بویری کارآفرین و دارنده شرکت فرآوری خرما یکی از نمایندگان خوزستان برای حضور در نمایشگاه ایران اکسپو است که سابقه صادرات ۱۰۰۰ تن محصولات فرآوری شده به بازارهای  اوراسیا را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: محسن بویری یکی از کارآفرینانی است که سال هاست در زمینه بسته بندی و فرآوری خرما در استان فعالیت دارد.

وی که یکی از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو است می گوید : زمینه کاری ما تولید ربات های پرنده سمپاشی ، گرده افشانی و شناسایی آفات بوده است که تحت عنوان شرکت دانش بنیان دشت آفتاب سوسن به ثبت رسید.

بویری با بیان اینکه در سال ۹۹ شرکت دشت آفتاب سوسن موفق بعنوان شرکت فناور شناخته شد اظهار داشت: از سال ۹۹ وارد فضای تولید و فرآوری خرما شدیم.

وی ادامه داد: در همین راستا معضل فروش خرما در سبد کالایی اوراسیا را شناسایی کردیم و خلال خرما با ۶ طعم محتلف را با برند زرحیا را بصورت خرده فروشی زیر ۲۰۰ گرم را در فروشگاه های زنجیره ای عرضه کردیم .

بویری اظهار کرد: رسالت ما خرید خرما از کشاورزانی است که خرمای شناسنامه دار  و مرغوب را طبق پروتکل های شرکت تولید میکنند و در همین راستا  با ۹ نفر از کشاورزانی که به کشت خرما در شهرهای مختلف می پردازند همکاری داریم.

بویری اضافه کرد: همچنین ۱۷ رقم خرمای کمتر شناخته را با برند سرزمین خرما به کشور ارمنستان صادر کردیم و در سال اول  حجم بازار خرمای امنستان را اشباع کردیم.

وی تصریح کرد: سال دوم سعی در فرآوری محصولات خرما از جمله  شیره خرما، سس خرما ، خمیر خرما و پوره خرما  کردیم و در حال حاضر بر تولید شکر خرما و ترافل خرما نیز  متمرکز شده ایم.

بویری با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۰۰۰ تن محصولات مختلف خرمایی در بسته بندی زیر ۲۰۰ گرم به کشورهای ارمنستان، گرجستان، روسیه و قزاقستان ارسال شده است افزود: کارگاه ما در حال حاضر در پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری واقع شده است.

وی ادامه داد:  سعی داریم فعالیت های خود را به سمت توسعه صادرات پایدار ، حذف واسطه سوق دهیم و زنجیره ارزش را به کشور بازگردانیم در همین راستا برنامه شرکت این است که در سال آینده حجم وسیعی از بازارهای اوراسیا را در دست بگیریم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.