jahad_header (5)

برنامه ریزی برای برداشت غلات و دانه های روغنی در ایذه

برنامه ریزی برای برداشت غلات و دانه های روغنی در ایذه

 

در  جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا در ایذه برای برداشت و خرید به موقع برنامه ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، معاونت فنی و اجرایی ، مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی ، بخشداران ، ادارات تعاونی روستایی ، فرواورده های نفتی ، اتاق اصناف کشاورزی ، مدیرعامل کارخانه آرد ، مدیریت بانک کشاورزی و شهرداری برگزار شد .

نوید احمدی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گفت: علی رغم کوتاه بودن عملیات برداشت یک مزرعه در مقایسه با مراحل کاشت و داشت ، این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نتیجه چندین ماه تلاش و زحمت کشاورزان در این مرحله مشخص و لذا دقت و رعایت اصول برداشت ، سلامت کمباینها ، داشتن برگه معاینه فنی و تعیین زمان مناسب برداشت در جهت کاهش ریزش و ضایعات ، دارای اهمیت اساسی بوده و این مسئله در کلزا در مقایسه با گندم اهمیت بیشتری دارد.

                 

وی افزود : در ادامه اعضای ستاد برداشت شهرستان مواردی را در خصوص برداشت ، حمل و خرید محصولات کشاورزی بیان کردند .

احمدی اظهار داشت: در پایان جلسه مصوب شد کارشناسان ناظر بر برداشت و خرید تضمینی در مراکز خریدنظارت داشته باشند همچنین کارخانه آرد زمرد ایذه بعنوان مرکز خرید گندم و در کنار سایر مراکز خرید تعاونی روستایی تعیین شد.

وی بازدید کارشناسان مراکز خدمات از مزارع گندم و کلزا در خصوص تعیین زمان مناسب زمان برداشت محصول به منظور کاهش ضایعات و افت احتمالی و هماهنگی با شعب بانک کشاورزی  جهت پرداخت سریع تر بهای محصول به کشاورزان را از دیگر مصوبات جلسه عنوان کرد.

احمدی تصریح کرد: تشویق کشاورزان به عدم فروش محصول به واسطه ها و تحویل محصول برداشت شده به مراکز خرید مجاز تعیین شده و همکاری لازم اعضای شورای کشاورزی در خرید به موقع نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.