jahad_header (5)

پیش‌بینی وزن بدن گاومیش بر اساس اندازه دور قفسه سینه در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی

 

پیش‌بینی وزن بدن گاومیش بر اساس اندازه دور قفسه سینه در  کشت و صنعت نیشکر امام خمینی

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در راستای اجرای پروژه تحقیقی ترویجی از واحد پرواربندی گاومیش کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) بازدید کرد.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی  خوزستان، در راستای اجرای پروژه تحقیقی ترویجی «پیش‌بینی وزن بدن گاومیش بر اساس اندازه دور قفسه سینه» بهاره طاهری دزفولی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی  از واحد پرواربندی گاومیش در سایت دامپروری شرکت کشت و صنعت امام خمینی واقع در شعیبیه شوشتر بازدید کرد.

وی به‌منظور توجیه کارشناس واحد پرواربندی، توضیحات لازم را در رابطه‌ با اهمیت وزن‌کشی دام بخصوص در زمان پروار و همچنین مشکلات وزن‌کشی با استفاده از باسکول برای گاومیش ارائه و اظهار داشت: رابطه و همبستگی بالای برخی اندازه‌های بدنی دام با وزن باعث شد که پروژه تحقیقی ترویجی با عنوان پیش‌بینی وزن بدن گاومیش بر اساس اندازه دور قفسه سینه اجرا شود.

با همکاری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید خوراک دام و کارشناس واحد، تعداد ۲۰ رأس گاومیش

پرواری با وزن‌های متفاوت وزن‌کشی شدند؛ هم‌زمان اندازه دور قفسه سینه این دام‌ها نیز اندازه‌گیری شد.

در پایان مقرر شد بعد از پایان اجرای این پروژه و نهایی‌شدن نتایج به‌دست‌آمده، یافته حاصل از اجرای این پروژه در اختیار این واحد قرار گیرد.

شایان ذکر است در این واحد گوساله‌های نر و ماده از گله‌های پرورش گاومیش موجود در سطح استان خریداری می‌شود و جهت پروار در گروه‌های سنی متفاوت مورد پرورش قرار می‌گیرند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.