jahad_header -moa-btg

اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.

  • فرا رسیدن عید سعید باستانی نوروز و سال جدید (1397) و بهار طبیعت به همه فارسی زبانان دنیا بویژه هموطنان گرامی و بهره برداران بخش کشاورزی عزیز و همکاران محترم تبریک می گوییم و سالی پر خیر و برکت همراه با عزت و سربلندی برای ملت بزرگ ایران آرزومندیم - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی ، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان ، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور ، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت ، سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی » نامگذاری کردند .

اخبار مدیریت زراعت در شهریورماه1397

خوزستان تأمین کننده بذر کلزای هیبریدی کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در نشست مطبوعاتی هفته دولت به تشریح برنامه های بخش کشاورزی استان پرداخت.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته دولت در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد گفت: بخش کشاورزی به عنوان تأمین کننده ابتدایی ترین و مهمترین نیاز انسان همواره از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

محمد قاسمی نژاد افزود: تولید محصولات کشاورزی استان در حال حاضر ۱۶ میلیون تن می باشد که بیش از ۱۳ درصد کل تولید محصولات کشاورزی کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: مقام اول تولید محصولات زراعی کشور ، مقام اول تولید گندم در ۶ سال گذشته ، تأمین شکر ۳۱ میلیون نفر و ۵۰ درصد صادرات خرمای کشور تنها بخشی از افتخارات بخش کشاورزی استان می باشد.

قاسمی نژاد به اقداماتی که جهت ترویج کشاورزی حفاظتی صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام از سطح ۴۱ هزار هکتار شروع و اکنون به ۴۸۰ هزار هکتار رسیده است.

وی دیگر تمهیدات اندیشیده شده را در بخش های کشت گلخانه ای ، آبیاری تحت فشار  و ارتقاء راندمان آبیاری نام برد و تصریح نمود: ظرف ۵ سال گذشته راندمان آبیاری در استان حدود ۶ درصد ارتقاء یافته است.

قاسمی نژاد استفاده از الگوی کشت مناسب را یکی دیگر از دغدغه های وزارت جهاد کشاورزی عنوان و تصریح نمود: تولید محصول چغندر قند که کارخانه آن حدود یک و نیم دهه تعطیل شده بود در سال ۹۲ با  تولید حدود ۱۱۵ هزار تن آغاز گردید و در حال حاضر میزان آن به حدود ۹۰۰ هزار تن رسیده و ۸ کارخانه از استان های مجاور و یک کارخانه در استان متولی این امر می باشند.

وی برنامه تولید محصول چغندر قند در افق ۱۴۰۴ تا ۱۴۱۰ را حدود ۶ میلیون تن بیان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان دانه روغنی کلزا را یکی دیگر از محصولات مهم استراتژیک برشمرد و ادامه داد: این محصول در تناوب زراعی و خودکفایی روغن کشور سهم بسزایی دارد.

محمد قاسمی نژاد تولید دانه روغنی کلزا را در ابتدای دولت یازدهم ۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این میزان به ۳۳ هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه کل تولید بذر کلزای هیبرید کشور در کشت و صنعت رجایی تولید می شود اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای که اخیراً با یکی از شرکت های آلمانی انعقاد  شده مقرر گردیده است کلزای هیبریدی مناطق گرمسیر و سردسیر توسط این دو شرکت تأمین شود.

قاسمی نژاد به کیفیت بالای گندم استان اشاره نمود و اظهار داشت: برای غنی تر کردن کیفیت گندم از سال گذشته به صورت پایلوت از عنصر روی در بذور استفاده شد و بر اساس مصوبه کمیته بذر گندم استان از سال جاری ۳۵ درصد بذر گندم تحویلی به کشاورزان دارای عنصر روی می باشد.

وی در پایان پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی استان را ۵۵ پروژه عنوان کرد و تصریح نمود: اعتبار این پروژه ها بیش از ۳۷۱ میلیارد ریال می باشد که باعث اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۴۱ نفر خواهد شد.

 

غنی سازی دانه طلایی های خوزستان

 در سال زراعی جاری 30 درصد از بذر های  گندم استان غنی سازی می شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور مدیر زراعت سازمان، مدیر عامل اتحادیه    اهواز، کارشناسان مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، مسئول واحد کنترل و گواهی بذر و نهال و مدیر عاملان اتحادیه ها و شرکت های بذر و نهاده های کشاورزی، جلسه فنی بذر مال تشکیل شد.

کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در این جلسه گفت: در سال زراعی 96-95 استفاده از روش بذرمال در جنوب و شمال استان انجام شد  که نتایج مثبت آن را شاهد بودیم.

علیرضا جعفرنژادی افزود: بذر مال کردن باعث افزایش عملکرد 10 درصدی در محصول گندم استان خواهد شد.

مدیرعامل  اتحادیه تعاون روستایی اهواز نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت کشور ، افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد از راه های تأمین امنیت غذایی می باشد که با توجه به شرایط موجود کشور و کمبود منابع آبی در حال حاضر امکان افزایش سطح وجود ندارد پس باید بر افزایش عملکرد تکیه کرد.

حلیم کوتی با بیان اینکه طبق دستور وزارت جهاد کشاورزی،  در سال جاری 30 درصد از بذرهای گندم توزیع شده استان باید غنی سازی شوند ادامه داد: شرکت های توزیع کننده بذر باید از نظر کیفی و قیمت، مورد تأیید موسسه آب و خاک و کارشناسان و سپس در اختیار کشاورز قرار گیرند.

در ادامه عضو هیئت علمی مرکز  تحقیقات صفی آباد ، نیتروژن، پتاسیم ، فسفر و روی را از جمله عناصر مورد نیاز گیاه که باعث افزایش عملکرد آن خواهد شد عنوان نمود و اضافه کرد: نظام تغذیه گیاه بر 5 اصل مکان مناسب، منبع مناسب، میزان مناسب ، زمان مناسب و روش مناسب استوار است.

سلیم پور اظهار داشت: استقرار بهینه گیاهچه بر اثر جوانه زنی، مقاومت در برابر تنش های محیطی، افزایش جذب آب و عناصر غذایی ، مقرون به صرفه بودن عملیات بذر مال به طوریکه حتی توسط خود کشاورز هم امکان پذیر می باشد از مزایای استفاده از این روش می باشد.

وی ادامه داد: توصیه ما به کشاورزان استفاده از 150 تا 200 کیلوگرم بذر در هر هکتار می باشد و تنها آغشته کردن بذر به عناصر غذایی کافی نمی باشد بلکه مدیریت مصرف کود نیز باید در نظر گرفته شود.

مسئول واحد کنترل و گواهی بدر و نهال اظهار داشت: غنی سازی گیاه که در جهت افزایش تولید نیز می باشد از طریق غنی سازی گیاه پایه و تقویت به وسیله ریز مغذی ها صورت می گیرد.

جعفر قاسمی رنجبر با بیان اینکه در آزمایش های که بر روی بذر توزیع شده از سوی شرکت ها صورت می گیرد قوه نامیه و ویگور بذر در نظر گرفته می شود تصریح نمود: شرکت های توزیع کننده بذر باید بر روی کیسه ها  از مهری که نشان دهنده بذر غنی شده می باشد استفاده نمایند.

گندم خوزستان غنی تر از پیش

کمیته فنی بذر در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل جلسه داد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان ، معاون بازرگانی تعاون روستایی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی، کارشناس بانک کشاورزی، انجمن صنفی تولیدکنندگان بذر، کارشناسان محقق تحقیقات استان و صفی آباد و دیگر مدیران مربوطه کمیته فنی بذر استان تشکیل جلسه داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان هدف از برگزار این جلسه را غنی سازی بذر گندم و بهبود مدیریت آلی تغذیه و رسیدگی به درخواست متقاضی تولید و فرآوری بذر عنوان کرد و افزود: مدیریت تغذیه یکی از فاکتورهای اساسی در کیفیت و عملکرد محصول می باشد.

محمد قاسمی نژاد استفاده از عنصر روی(Zn) را در غنی سازی گندم بسیار موثر دانست و افزود: در این جلسه مقرر گردید مراکز تحقیقات استان و صفی آباد فرمول کودی ، بذر مال گندم را تعیین و به معاونت تولیدات گیاهی اعلام نمایند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر گردید در رابطه با تغذیه متعادل و روش بذرمال شدن گندم و کلزا کارگاه تخصصی برای ناظران تشکیل شود همچنین کلاس آموزشی برای مدیر عاملان و مدیران فنی شرکت ها نیز در این خصوص برگزار گردد.

قاسمی نژاد به مزیت های بذرمال کردن اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از مشکلات بذر مال کردن در سال گذشته رسوب کردن کود بوده که باید با هم زن، هم زده شود این موضوع مشکلات خاص خود از جمله خرابی دستگاه را به دنبال دارد.

وی به افزایش عملکرد 12 و 3 دهم درصدی محصول گندم پس از بذرمال کردن اشاره کرد و تصریح نمود: شرکت های تولیدکننده بذر گندم باید 30 درصد از گندم فرآوری خود را به صورت بذر مال بین کشاورزان توزیع نمایند.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom



اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.