jahad_header (5)

برگزاری مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر در خوزستان98/11/29

برگزاری مسابقات قرآنی روستاییان و عشایر در خوزستان

مرحله مقدماتی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه روستائیان و عشایر کشور در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مرحله مقدماتی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه روستائیان و عشایر کشور در سازمان برگزار شد.

رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان  با بیان اینکه قرآن مبنای همه امورات و اندیشه فکری و اعتقادی ما است گفت: قرآن مکمل امر امامت و ولایت و مسیر روشنی است و باید جوانان و مردم را برای قرار کرفتن در این مسیر ترغیب کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آفرین آباده افزود: قاریانی هستند که قرآن تلاوت می کنند ولی قرائت قرآن را وسیله ای برای نزدیکی به مسئولان قرار می دهند و برخی هم می خواهند به مردم فخر فروشی کنند.

 وی با اشاره به احادیث امام صادق (ع) در خصوص قاریان قرآن اضافه کرد: بعضی قاریان قرآن در جامعه ما به دنبال مطرح کردن خود هستند که این امر گاهی به شیوه های منفی و گاهی مثبت است.

 

آفرین آباده سنت، اجماع و عقل را منابع مجتهدان و استنباط محاکم شرعیه دانست و اظهار داشت: قرآن آن چیزی است که ما برای اجرای احکام از آن استفاده می کنیم؛ اصل استنباط احکام شرعیه قرآن است و عمل به احکام شرعیه عمل به قرآن است. 

وی با اشاره به اینکه رساله آن چیزی است که مسلمانان به آن نیاز دارند و قرآن استفاده از آن را توصیه می کند، خطاب به قاریان در جلسه اذعان داشت: خداوند برای شما قاریان قرآن یک اجر، پاداش و ثواب قرار داده است.

 

آفرین آباده با بیان اینکه خواندن قرآن، بلا را از جامعه و خانه دور می کند افزود :وقتی مکان شهر ما منور به نور قرآن شود، خداوند به حرمت آن هر نوع بلایی را از آن شهر دور می کند.

 

لازم به ذکر است، این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و با حضور ۸۰ نفر از روستائیان و عشایر سراسر استان برگزار شد.

 مسابقات برادران در رشته های قرائت، اذان، حفظ یک جزء، پنج جزء و ۱۰ جزء، دعاخوانی و تفسیر موضوعی و بخش خواهران در رشته های ترتیل، حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و تفسیر موضوعی برگزار شد که نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری راه پیدا می کنند.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.