jahad_header (5)

خرید محصول فقط از کشاورزان ثبت سامانه

 

خرید محصول فقط  از کشاورزان ثبت سامانه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید گندم فقط  از کشاورزی که نام آن در سامانه پهنه بندی ثبت شده است انجام می شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:مجید نبی پور رییس سازمان در جلسه ستاد فنی کشاورزی گفت: خرید گندم فقط  از کشاورزی که نام آن در سامانه پهنه بندی ثبت شده است انجام می شود.

وی بر نظارت دقیق خرید گندم جهت جلوگیری از قاچاق تاکید کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴ کمیته متشکل از کارشناسان و مدیران استانی از مزارع ۸ شهرستان بازدید کرده اند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی  نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نهاده های مختلف کشاورزی از جمله بذر، کود فسفاته و پتاسه بیشتر از سال زراعی پیش از آن توزیع شد.

عبدالرضا سیداحمدی با اشاره به برداشت محصولات استراتژیک در استان تصریح کرد: عملیات برداشت در اردیبهشت ماه شدت بیشتری خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است همچنین ۲۰ درصد کلزای کشت شده معادل ۱۲ هزار تن خریداری شده است.

سیداحمدی افزود: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی به صورت تضمینی خریداری می شود و مباشر آن تعاون روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید با معرفی نامه محصول کلزای خود را تحویل دهند گفت: ۸۲ هکتار از مزارع چغندر قند نیز تاکنون برداشت شده است .

رییس تعاون روستایی استان گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون ۱۲ شهرستان وارد عملیات برداشت شدند در حالیکه این تعداد در سال گذشته۴ شهرستان بوده است همچنین در خرید کلزا نیز از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ شهرستان عملیات برداشت را انجام داده اند.

جمیل ضافی پورزرگانی ادامه داد : ۶۳ مرکز خرید از ابتدای فصل برداشت محصول گندم و ۳ مرکز، خرید کلزا را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۸۹۸ تن کلزا تاکنون از کشاورزان خریداری شده است که این میزان در سال گذشته ۸ هزار تن بوده است.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.