jahad_header (5)

نقش پررنگ بانوان در بخش کشاورزی خوزستان98/11/27

نقش پررنگ بانوان در بخش کشاورزی خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: نقش بانوان سازمان جهاد کشاورزی در تولید و امنیت غذایی بسیار مهم می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور رییس سازمان، رییس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان و جمعی از بانوان، مراسم گرامیداشت روز زن در سازمان برگزار شد.

رییس سازمان در این مراسم گفت: یکی از شاخص های ارزیابی جوامع  از نظر  توسعه یافتگی اهمیت و جایگاه زن در آن کشور می باشد.

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه در قیاس با ۵۰ سال گذشته سطح دسترسی زنان در دنیا به تحصیلات در مقاطع مختلف افزایش یافته افزود: شاخص توسعه اقتصادی زنان نسبت به مردان در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد، در کشورهای در حال توسعه ۶۰ درصد و در ایران بین ۶۲ تا ۶۳ درصد می باشد.

وی ادامه داد: در کشورهای در حال توسعه این اختلاف بیشتر به اشتغال و سطح دستمزدها و در کشورهای توسعه یافته تعلیم و تربیت وبهداشت مربوط می شود.

چنگلوایی با بیان اینکه برای افزایش سطح مشارکت بانوان در یک جامعه باید ابتدا موانع را شناسایی کرد  تصریح نمود: این موانع ساختاری و غیر ساختاری شامل مسائل اقتصادی، فرهنگی، شخصیتی و ... می باشد.

وی به باور غلط بسیاری از جوامع که زنان نباید در فعالیت های اجتماعی شرکت نمایند اشاره نمود و اظهار داشت: در برخی جوامع زنان از حقوق شهروندی خود و نیز زمینه های مشارکت در بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی آگاهی کامل ندارند.

چنگلوایی اهمیت زنان در تدوین برنامه ریزی هایی که در کشورها  صورت می گیرد را بسیار مهم خواند و افزود: برای شناخت واقعی زنان نسبت به جایگاه خود  آموزش بسیار مهم می باشد.

وی ادامه داد: سازمان چهاد کشاورزی خوزستان جزء سه دستگاه برتر استان از نظر میزان بانوان شاغل می باشد همچنین ۹۸ درصد  بانوان شاغل در سازمان دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند و اگر میانگین دوره تحصیلی را ۴ سال در نظر بگیریم می توان گفت به میزان ۲ هزار سال پشتوانه تحصیلات بانوان این سازمان است.

چنگلوایی نقش بانوان سازمان جهاد کشاورزی در تولید و امنیت غذایی را  بسیار  مهم دانست و تصریح نمود: انگیزه،تعصب  و نوع نگاه شما به فعالیت های صورت گرفته کم نظیر است

  

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.