jahad_header (5)

پیگیری افزودن گونه های جدید آبزی به سبد غذایی

پیگیری افزودن گونه های جدید آبزی به سبد غذایی

مدیرکل شیلات استان از پیگیری جهت اخذ موافقت محیط زیست استان برای تغییر گونه های پرورشی و جایگزین نمودن گونه های جدید ماهی از جمله تیلاپیا و کپورماهیان هندی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات صادرات و بازاریابی فروش ماهیان گرمابی با حضور مدیرکل شیلات و اتحادیه های آبزی پروری استان برگزار شد.

مدیر کل شیلات استان بسته بودن مرز عراق و کاهش شدید صادرات آبزیان را چالش اصلی تولید کنندگان دانست و افزود: طی رایزنی ها با استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مسئله بازگشایی مرز عراق به زودی از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری می شود.
فتح الله ابوعلی بر استفاده از ظرفیت بازارهای داخلی و بومی تاکید و تصریح نمود:: فرهنگ سازی و بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در قالب تبلیغات و برنامه های صدا و سیما، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، فضای مجازی و بیلبورد های سطح شهر در حال پیگیری است.

وی نیازسنجی بازار و شناسایی ذائقه مردم را در فرآوری و طبخ غذاهای شیلاتی مهم برشمرد و اضافه کرد: نباید همه تمرکز پرورش دهندگان بر روی کپور ماهیان باشد در حالی که ماهیان لذیذ و خوشمزه ای وجود دارد که هنوز معرفی نشده اند.

ابوعلی ادامه داد: به دنبال اخذ موافقت محیط زیست استان برای تغییر گونه های پرورشی و جایگزین نمودن گونه های جدید ماهی از جمله سی باس، تیلاپیا و کپور ماهیان هندی هستیم.

وی اظهار داشت: این دو گونه بازار پسندی و امکان فراوری و صادرات بسیار بالایی دارند و با استفاده از تکنیک های اصلاح نژاد و علم ژنتیک می توان کلیه عوامل مهاجم را حذف کرد و ماهیان مرغوب و با کیفیت به دست مصرف کنندگان رساند.

مدیرکل شیلات خوزستان همچنین خواستار ارتقا دانش فنی تولید و بهینه سازی کارخانجات فرآوری استان و بهبود روش های بازاریابی محصولات از طریق اتحادیه ها شد

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.