jahad_header -moa-btg

اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.

  • فرا رسیدن عید سعید باستانی نوروز و سال جدید (1397) و بهار طبیعت به همه فارسی زبانان دنیا بویژه هموطنان گرامی و بهره برداران بخش کشاورزی عزیز و همکاران محترم تبریک می گوییم و سالی پر خیر و برکت همراه با عزت و سربلندی برای ملت بزرگ ایران آرزومندیم - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی ، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان ، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور ، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت ، سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی » نامگذاری کردند .

اخبار مدیریت زراعت در آذرماه1397

کشت چغندر قند فرصت طلایی برای افزایش عملکرد گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: در تناوب زراعی چغندر قند با گندم عملکرد گندم افزایش می یابد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: یکی از اصول کشاورزی پایدار رعابت تناوب زراعی است، چغندر قند پاییزه در استان به عنوان محصولی مناسب در کشاورزی پایدار می باشد ، کشت محصول چغندر قند از سال ۱۳۴۲ همزمان با تأسیس سد دز، شبکه آبیاری و مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد آغاز گردید.

مدیر زراعت سازمان گفت: با احداث دو کارخانه قند اهواز و دزفول به ترتیب  ۲ هزار و ۵۰۰ و ۵ هزار تن در روز به ظرفیت تولید کشت چغندر اضافه شد و سطح زیر کشت به ۱۰ هزار هکتار رسید.

سید احمدی ادامه داد: بعد از یک وقفه ۱۰ ساله تولید چغندر قند مجدداٌ از سال ۹۲ در استان با استفاده از ظرفیت کارخانه قند اصفهان شروع گردیدو سطح زیر کشت به ۲ هزار و ۱۰ هکتار رسید.  در ادامه فعالیت ها طی چهار سال سطح زیر کشت چغندر قند به بیش از ۱۲ هزار هکتار رسید و در حال حاضر ۸ کارخانه قند( ۷ کارخانه خارج از استان و یک کارخانه در داخل استان ) در این زراعت فعالیت دارند.

 وی اظهار داشت:  عمده سطح زیر کشت شده به شهرستان های شوش، دزفول، اندیمشک ، شوشتر و بهبهان و گتوند می باشد همچنین کشت و صنعت های نیشکر برای اولین بار در سطح ۶۰۰ هکتار اقدام به کشت چغندر قند نموده اند.

سید احمدی سطح زیر کشت چغندر قند در سال زراعی ۹۷-۹۶ را ۱۲ هزار و ۱۵ هکتار عنوان کرد و افزود: ۸۹۷ تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شد.

وی به کشت نشاء چغندر در سال  جاری برای نخستین بار در استان اشاره کرد و گفت: این نوع کشت باعث صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب خواهد شد و میزان مصرف بذر را نیز کاهش می دهد و عملیات تنک کردن و کنترل علف های هرز با سهولت بیشتری صورت می گیرد همچنین تراکم مناسب تری را در واحد سطح شاهد خواهیم بود .

سید احمدی  برنامه کشت امسال را نیز ۱۱ هزار هکتار عنوان نمود و ادامه داد: کشت چغندرقند پاییزه از ابتدای مهر ماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان ادامه داد: چغندر قند در بهبود الگوی کشت و تناوب زراعی و حاصلخیزی خاک تأثیر مطلوبی دارد از سوی دیگر با ورود چغندر قند در چرخه تولید محصولات دیگر همانند گندم از افزایش عملکرد بیشتری برخوارد می شوند به طوریکه در تناوب زراعی گندم با چغندر قند عملکرد گندم حداقل ۲۰ درصد نسبت به سایر مزارع که به طور متوالی یا در تناوب با ذرت بودند افزایش یافت.

دانه های روغنی ذرت زینت بخش مزارع خوزستان

عملیات برداشت ذرت تابستانه از مزارع استان آغاز شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: عملیات برداشت ذرت تابستانه از سطح ۵۱ هزار و ۲۶۲ هکتار از مزارع استان آغاز شده است.

محمد قاسمی نژاد افزود:  پیش بینی می گردد از این سطح ۳۰۰ هزار تن ذرت دانه ای و ۶۵۰ هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوای مناسب پائیزه که همراه با بارش های زیاد بوده است در حال حاضر ذرت بیشتر به صورت علوفه ای برداشت گردیده است و سطح برداشت شده تا کنون ۹ هزار هکتار و محصول تولیدی حدود ۵۵۰هزار تن می باشد.

 قاسمی نژاد ادامه داد: ضمنا در صورت خشک شدن مزارع و کاهش رطوبت دانه به زیر ۳۰ درصد برداشت دانه ای ذرت شروع می گردد و تمام عوامل خرید از جمله ذرت خشک کنی ها،سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام استان به همراه سازمان بورس آمادگی خرید ذرت دانه ای کشاورزان را دارند.

لازم به ذکر است که تا کنون ۲۰۰تن ذرت دانه ای از مزارع شهرستان شوش برداشت و تحویل داده شده است.

 

وجود ذخیره کافی کود در انبارهای خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: در انبارهای استان به اندازه کافی کود موجود می باشد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات گیاهی در جلسه ای که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد گفت: به دلیل بارندگی های متوالی در سال زراعی جاری شرایط متفاوتی در کشت های پاییزه را شاهد هستیم.

محمد قاسمی نژاد افزود: صد در صد کشت های آبی و دیم استان در 25 روز اول آذر ماه صورت گرفته است .

وی به آب ماندگی و آب شویی که مشکل عمده زمین های زراعی  بر اثر بارندگی های فراوان روزهای اخیر می باشد اشاره کرد و اظهار داشت: به وسیله تثبیت ازت و استفاده از کود روی و دیگر ریز مغذی ها در مزارع آبی و همچنین دیم می توان این مشکل را برطرف کرد.

قاسمی نژاد با بیان اینکه کود فسفره و پتاسه به اندازه کافی در انبارهای استان موجود می باشد ادامه داد: در مقطعی از زمان کود فسفره کم شده بود که دی آمونیوم فسفات جایگزین آن شد همچنین با پیگیری های صورت گرفته قرار است 20 هزار تن دیگر کود اوره به استان تعلق گیرد که در این صورت مشکل خاصی در عملیات داشت نخواهد بود.

وی به وجود علف های هرز در مزارع و حاشیه مزارع که یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده در اثر بارندگی های اخیر بوده اشاره کرد و آن را کانون آلودگی برای سال های بعد نیز برشمرد و تصریح نمود: با توجه به شرایط برای ایمن کردن مزارع در برابر علف های هرز استفاده از هواپیماهای سمپاش را پیشنهاد داده ایم .

وی ادامه داد: کشاورزان برای اخذ سموم مورد نیاز با ارائه دفترچه و یا قرار داد طرح محوری گندم به کلینیک های گیاهپزشکی مراجعه و با دریافت حواله به فروشگاه سم مراجعه کنند.

قاسمی نژاد در ادامه به سامانه سبزی و صیفی اشاره نمود و از مدیران درخواست نمود آمار کشت سبزی و صیفی در شهرستان را به صورت دقیق در این شهرستان ثبت نمایند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در ادامه سطح مصوب کشت کلزای استان را 41 هزار و 550 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: 191 هزار تن بذر کلزا به استان تعلق گرفته بود که با پیگیری های صورت گرفته به 235 هزار تن رسید.

محمد قاسمی نژاد از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها درخواست نمود تا 15 دی ماه مزارع کشت کلزا را به سیستم GPS  مجهز کنند.

وی به کشت چغندر قند در سطح 11 هزار و 200 اشاره کرد و افزود: در کشت چغندر استفاده از کود بسیار مهم می باشد و در صورت استفاده بیش از حد از کود با کاهش عیار و افزایش غده محصول مواجه خواهیم شد.

در ادامه مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی استان از حمل روزانه 80 تا 100 کامیون حامل کود به شهرستان های استان خبر داد و گفت: تاکنون 10 هزار تن کود به استان وراد شده است و با پیشنهادی که دادیم یک کشتی دیگر حاوی 35 هزار تن کود اوره تا 48 ساعت دیگر به بندر امام می رسد.

در ادامه جلسه مدیر مکانیزاسیون سازمان تسهیلات مکانیزاسیون از محل  خط اعتباری مرحله ششم را 791 هزار و 170 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون 370 هزار و 111 میلیارد ریال از این تسهیلات جذب شده است.

بصیری زاده به ارائه سوخت به تراکتورداران و کمباین داران جهت کشت های پاییزه اشاره نمود و اضافه کرد: میزان سوخت داده شده به متقاضیان بر اساس سطح زیر کشت، میانگین کارکرد و میانگین سوخت دستگاه می باشد.

اختصاص 830 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت پاییزه

830 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان  به کشت پاییزه اختصاص داده شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه بررسی کشت های پاییزه در استان ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت : برنامه کشت پاییزه امسال 830 هزار هکتار می باشد که به شهرستانها ابلاغ گردیده و این محصولات شامل غلات پاییزه ، سبزی و صیفی ، حبوبات و نباتات صنعتی است.

محمد قاسمی نژاد با بیان این مطلب که عملیات برداشت محصولات تابستانه حدود 45 روز بصورت مستمر و شبانه روزی انجام گردیده افزود: عملیات برداشت محصولات تابستانه توسط  شهرستانها، مراکز خدمات ،محققین و مدیران ستادی در قالب یک تیم عملیاتی صورت گرفته است.

وی افزود: در بازدیدی که از مزارع حمیدیه و دشت آزادگان صورت گرفته مزارع از نظر آرایش کشت و تراکم نسبت به گذشته  عالی بوده  و این امر  با هدایت و همفکری محققان  صورت گرفته و منجر به نتیجه مثبت شده است.

قاسمی نژاد با بیان این مطلب که اغلب مزارع جنوب در مرحله پنجه دهی و عملیات داشت می باشند  گفت : فعالیت گسترده ای را باید در زمینه علفهای هرز و کود ازته آغاز و با توجه به شرایط اقلیمی خاصی که در سال جاری حادث شده ، شرایط را مدیریت کنیم.

وی با  اعلام این موضوع که 70 درصد کود کشور به استان خوزستان و گلستان  اختصاص داده شده است افزود: از این 100 درصد ، 75 درصد مربوط به خوزستان و 25 درصد مربوط به استان گلستان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان افزود: 56 هزار تن انواع بذور گندم در طبقه گواهی شده از جمله چمران 2 ، مهرگان ، سیروان ، برات ، شبرنگ و کریم در نظر گرفته شده است و شهرستانها سریعاٌ اقدام به تحویل سهمیه های ابلاغی پیگیری و بذور را به شهرستان حمل کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی به سهمیه کود اختصاصی به استان  اشاره نمود و گفت : 168 هزار تن کود ازته ، 63 هزار تن کود فسفاته و 63 هزار تن کود پتاسه سهمیه استان می باشد که برنامه ریزی  و ابلاغ شده است .

قاسمی نژاد با بیان این مطلب که بارش های اخیر مشکل آب را برطرف نموده افزود: با هماهنگی هایی که با شرکتهای نفتی صورت گرفته مشکلات تأمین سوخت نیز به حداقل رسیده است.

وی به تسهیلات در نظر گرفته شده اشاره نمود و گفت : 10351 میلیارد ریال تسهیلات  بانکی جهت محصولات گندم آبی  و دیم  ، جو آبی و دیم ، چغندر قند ، کلزا ، سیب زمینی ، پیاز ، حبوبات و محصولات علوفه ای  برنامه ریزی و  در نظر گرفته  شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  گفت : جهت 853 هزار هکتار از محصولات زراعی شامل غلات ، نباتات صنعتی ، دانه های روغنی ، سبزیجات و سایر گیاهان برنامه ریزی و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

قاسمی نژاد به کشت دیم در استان اشاره نمود و افزود: کشت دیم در استان تقریباٌ به اتمام رسیده و بر اساس سهمیه 152 هزار هکتار بوده که نسبت به سال گذشته که 82 هزار هکتار بوده تقریبا 2 برابر شده است.

وی به درصد پیشرفت کشت گندم در استان اشاره نمود و گفت : کشت گندم آبی 93 درصد ، دیم 95 درصد و میانگین کشت  94 درصد می باشد در حالی که هنوز بخش قابل توجهی از زمان کشت گندم آبی باقی مانده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی در ادامه افزود: با استانهای همجوار از جمله فارس و کرمانشاه برای کارنده های کشت مستقیم هماهنگی هایی صورت گرفته است.


دیدگاه‌ها

کد موجود در تصویری که مشاهده می کنید را وارد کنید
XML دیدگاه ها: RSS | Atom



اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.