jahad_header -moa-btg

اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.

  • فرا رسیدن عید سعید باستانی نوروز و سال جدید (1397) و بهار طبیعت به همه فارسی زبانان دنیا بویژه هموطنان گرامی و بهره برداران بخش کشاورزی عزیز و همکاران محترم تبریک می گوییم و سالی پر خیر و برکت همراه با عزت و سربلندی برای ملت بزرگ ایران آرزومندیم - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی ، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان ، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور ، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت ، سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی » نامگذاری کردند .

شرح وظایف

معاونت بهبود توليدات گياهي   :

 - راهبري و نظارت به امور مربوط به بهبود و افزايش توليدات كشاورزي در سطح استان در چارچوب سياستهاي كلان وزارت جهاد كشاورزي .

-  تهيه برنامه و بودجه پيشنهادي ساليانه توليد محصولات كشاورزي و ارائه به واحدهاي ذيربط جهت تصويب و نظارت بر آنها .

-  اتخاذ تدابير لازم بمنظور احياء ، بهبود و توسعه منابع گياهي موجود در پهنه كشاورزي استان .

-  بررسي و شناخت موانع و مشكلات موجود در مسير توسعه كشاورزي استان و برنامه ريزي در جهت رفع موانع موجود وتسهيل جريان توليد كشاورزي .

-  جمع آوري و اعلام نيازهاي آموزشي و تحقيقاتي بخش  كشاورزي استان به مراجع آموزشي و تحقيقاتي ذيربط .

-  اجراي روشهاي صحيح ترويجي بهره برداري از منابع كشاورزي و نيز عمليات مختلف كشاورزي و برنامه ريزي جهت ترويج مناسبترين روشهاي زراعي به بهره برداري با هماهنگي مديريت ترويج كشاورزي .

-  تهيه و تدوين دستورالعمل فني مربوط به مراحل مختلف توليد محصولات كشاورزي براساس آخرين يافته هاي تحقيقاتي و عملي و ارائه به بهره داران با هماهنگي مديريت ترويج كشاورزي .

-  برآورد ، پيش بيني ، پيگيري تامين وتوزيع ماشين آلات و ادوات كشاورزي مورد نياز جهت مكانيزه نمودن فعاليتهاي بخش كشاورزي براساس اعلام نياز واحدهاي تخصصي و اجرايي ذيربط .

-  تهيه و تدوين دستورالعمهاي فني مربوط به خريد ، نگهداري و تعمير ماشين آلات وادوات كشاورزي و ابلاغ آن به واحدهاي اجرايي مستقر در شهرستانها ومناطق پايينتر از شهرستان


 

 مديريت امور زراعت :

 

 - راهبري ، نظارت و اجراي سياستهاي كلان وزارت جهاد كشاورزي در زمينه توسعه و بهبود توليد محصولات زراعي در محدوده استان در چارچوب اهداف و برنامه هاي مصوب .

- انجام و برنامه ريزي لازم در جهت توسعه سطح زيركشت محصولات زراعي به تفكيك آبي و ديم با هدف افزايش ميزان توليد در واحد سطح و بررسي و شناخت موانع و مشكلات موجود در مسير توسعه توليد محصولات زراعي استان  .

- تهيه و تدوين الگوها و دستورالعمل هاي فني جهت ترويج روشهاي بهينه  كاشت ، داشت و برداشت محصولات زراعي استان با هماهنگي مديريت ترويج كشاورزي .

- هماهنگي با واحد صدور پروانه و مجوزها جهت بررسي صلاحيت و شرايط فني متقاضيان صدورپروانه ها ومجوزهاي زراعي در سطح استان .

- ارزشيابي مستمر برنامه هاي اجرائي براي انجام اصلاحات ضروري واعمال تجديد نظرهاي لازم.

 

مديريت امور باغباني :

 

- راهبري و نظارت و اجراي سياستهاي كلان وزارت جهاد كشاورزي در زمينه توسعه و بهبود توليدات محصولات باغي در محدوده استان در چارچوب اهداف و برنامه هاي مصوب .

- انجام برنامه ريزي لازم جهت توسعه سطح زير كشت محصولات باغي به تفكيك آبي و ديم با هدف افزايش ميزان توليد در واحد سطح با بررسي و شناخت موانع و مشكلات موجود در مسير توسعه توليد محصولات باغي استان  .

- تهيه و تدوين الگوها و دستورالعمل هاي فني جهت ترويج روشهاي بهينه كاشت ، داشت و برداشت محصولات باغي استان با هماهنگي مديريت ترويج كشاورزي.

- هماهنگي با واحد صدور پروانه ها و مجوزها جهت بررسي صلاحيت و شرايط فني متقاضيان صدور پروانه و مجوز باغباني در سطح استان .

- ارزشيابي مستمر برنامه هاي اجرائي براي انجام اصلاحات ضروري واعمال تجديد نظرهاي لازم.

 

مديريت حفظ نباتات  :

 

- اجرائي نمودن سياستها، مقررات وخط مشي هاي ابلاغ شده ازسازمان حفظ نباتات ونظارت بر حسن اجراي آنها در سطوح مختلف تابعه سازمان استان .

- برنامه ريزي جهت پايش مستمر منابع گياهي منطقه در برابر تهديد آفات ، بيماريها و علفهاي هرز و شرايط پيشگيري از ورود آفات و بيماريهاي غير بومي از مناطق همجوار

- انجام برنامه ريزيهاي لازم جهت مبارزه تلفيقي با آفات و بيماريها .

- تهيه وتدوين دستورالعمل هاي فني مربوط به نحوه ، زمان و شرايط پيشگيري و مبارزه با آفات گياهي و ابلاغ آن به واحدهاي اجرايي مستقر در شهرستانها و مناطق پايين تر از شهرستان .

- اطلاع رساني و انجام اقدامات لازم درخصوص آگاه نمودن كشاورزان و جلب مشاركتهاي عمومي جهت مبارزه با آفات وبيماريهاي گياهي با هماهنگي مديريت ترويج كشاورزي.

- برآورد سموم وادوات مورد نياز جهت انجام عمليات مبارزه با آفات وبيماريها و انجام پيگيري لازم در جهت تهيه ، تامين وتوزيع آنها .

- نظارت بر نحوه اجراي ضوابط و استاندارد هاي قرنطينه اي توسط ايستگاههاي قرنطينه گياهي مستقر در سطح استان .

- نظارت مستمر بر عملكرد توزيع كنندگان سموم آزمونهاي كاربري سموم و صدور مجوزهاي لازم .

- هماهنگي با واحد صدور پروانه ها و مجوزها جهت بررسي صلاحيت و شرايط فني متقاضيان عامليت توزيع سموم و ساير مواد بيولوژيك مبارزه گياهي . 

- برنامه­ريزي جهت جايگزيني انواع روشهاي مبارزه غيرشيميائي و زمينه سازي جهت اقدامات مربوطه .

 

 

اداره امور فناوريهاي مكانيزه كشاورزي   :

 

    - برآورد ، پيش بيني ، پيگيري تامين وتوزيع ماشين آلات و ادوات كشاورزي مورد نياز جهت مكانيزه نمودن فعاليتهاي بخش كشاورزي براساس اعلام نياز واحدهاي تخصصي و اجرايي ذيربط .

    -  تهيه و تدوين دستورالعمهاي فني مربوط به خريد ، نگهداري و تعمير ماشين آلات وادوات كشاورزي و ابلاغ آن به واحدهاي اجرايي مستقر در شهرستانها ومناطق پايينتر از شهرستان



اولین قدم در راه اندازی و طراحی یک وب سایت موفق ، بررسی دقیق نیازها و خدماتی است که وب سایت می بایست در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهد. باقی مراحل طراحی منوط به شناسایی بسیار دقیق مخاطبان وب سایت و همچنین دلایل اصلی راه اندازی سایت خواهد بود. شناسایی سطوح مختلف بازدیدکنندگان وب سایت، شناسایی سلایق و سطح تحصیلات، شناسایی سطوح اجتماعی مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، بررسی سطح دانش مخاطبان در کاربری اینترنت، کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت، شناسایی دقیق نیازها و روش برطرف نمودن این نیازها توسط سایت، و سایر پارامترهایی از این دست، همه و همه ما را در رسیدن به هدف نهایی که همانا طراحی سایت موفق ، محبوب ، کاربردی با میزان بازدهی بالا است یاری خواهد نمود. بدیهی است در این مرحله از طراحی سایت ، هرگونه اشتباه و یا نادیده گرفتن نیازهای کاربران صدمات جبران ناپذیری را به فرآیند طراحی وبسایت خواهد زد.